Доки міська влада разом з ХКП «Електротранс» вирішує доцільність курсування тролейбусів вночі, ми поспілкувалися з водіями і пасажирами та дізналися, що вони думають з цього приводу.
Нагадаємо, що вже протягом року у Хмельницькому курсують тролейбуси не лише вдень, а й вночі. Щоправда нічні «рогаті» пересуваються трьома маршрутами: Катіон - Ракове, ВО «Алмаз» - Автостанція №2 та Озерна - Автостанція №2. Всі три маршрути прокладені так, щоб мати можливість забирати людей із залізничного вокзалу та розвозити їх у різні частини міста. Вартість проїзду в нічний час складає 6 гривень.
Розмови про доцільність та рентабельність такого транспорту розпочалися одразу ж після його запровадження та не вщухають й досі. Рішення про те, чи залишати нічні тролейбуси буде прийняте вже наприкінці грудня. Саме тому, в рамках проекту «Громадський транспорт», ми спробували дізнатися думку водіїв і громадян. Вияснити чи їздять рогатими в такий пізній час хмельничани та чи, дійсно, вони потрібні. Розпочалася нічна поїздка з маршруту №3, що прямує на Озерну. Так як, тролейбус щойно виїхав, людей було, прогнозовано, мало. Також вже більше місяця не їздять вночі кондуктори, бо в умовах нестачі пасажирів оплачувати їх роботу не вигідно.
Розраховуватися за проїзд потрібно безпосередньо з водієм. Якраз водій цього тролейбуса став першим, хто поділився своєю думкою та поспілкувався з журналістом 0382.ua.
«На мою думку, нічні тролейбуси потрібні, як водіям так і пересічним хмельничанам. Я, наприклад, вже довгий час не їздив вночі, а сьогодні виїхав, щоб завтра взяти вихідний — це зручно. Багато людей просять роздрукувати розклад руху. У нас навіть є постійні пасажири — хтось з роботи добирається, інші часто приїжджають вночі поїздом. З графіком в нас все також дуже строго та чітко, тому що все підлаштовано під прибуття потягів, та й дотримуватися його не складно, бо вночі вулиці не завантажені. В середньому наш маршрут перевозить за одну ніч 18-25 пасажирів. Найбільше людей підбираємо на вокзалі, майже ніколи нікого немає на Театральній. А загалом, із трьох тролейбусів найбільше перевозить той, що їде першим маршрутом», — розповів нам водій Анатолій.
Окрім цього, Анатолій бідкався, що не завжди вночі їздиться спокійно. Вистачає пасажирів напідпитку, які шукають пригод та з’ясовують між собою стосунки прямо в транспорті. Водіям, навіть, декілька разів доводилося викликати поліцію. Поговорили ми тут і з пасажирами, від яких отримали все ті ж схвальні відгуки про роботу нічного транспорту.
«Ось, я тільки з роботи. Якби не тролейбус, довелося б викликати таксі та платити в 5-6 раз більше. А так — 6 гривень не такі вже великі гроші. Якщо відмінять, то навіть не знаю як буду добиратися», — розповідає один з тих небагатьох пасажирів, хто їхав разом з нами в тролейбусі.
Наступний нічний маршрут — №1. Слід зазначити, що як і «третій» їздить він чітко згідно графіку. Хоч сам тролейбус був явно старіший, ніж попередній, проте в ньому було досить тепло та зручно: на голову нічого не сипалося, а двері були закриті герметично.
Як повідомила нам водій Марина, людей тут їздить більше через те, що маршрут прокладений по Львівському шосе, повз ринок.
«Приблизно, перевозимо 40 чоловік за ніч. Але це все одно, дуже мало. Чула, що будуть вирішувати відміняти чи залишити нічні маршрути наприкінці грудня, але я надіюся, що залишать. Так як в мене вдома малі діти, працюю лише в нічну зміну, тому якщо відмінять — залишуся без роботи», — каже Марина.
Отож, всі з ким вдалося поспілкуватися позитивно оцінюють роботу нічних тролейбусів. З нашої поїздки можна зробити висновок, що водіям та пересічним хмельничанам нічні маршрути потрібні, хоч ними користується дуже мало містян. Останнє слово, як завжди, залишається за владою. Проте, як зазначив нам в телефонній розмові директор ХКП «Електротранс» Віктор Паламарчук, підприємство готове до певних збитків, аби людям було добре. Як воно буде, ми дізнаємось вже зовсім скоро, наприкінці грудня.
Варто відмітити, що проблем з видачею проїзних квитків у нічних тролейбусах не було. А ось, чи дають квитки у автобусах та електротранспорті вдень — це ми дізнаємося в наступному випуску проекту «Громадський транспорт».
Вкотре нагадуємо, що у нас проводиться голосування, де ви можете вказати маршрут по якому найскладніше та найнеприємніше пересуватися громадським транспортом.
Маршрутом, який набере найбільшу кількість голосів ми, обов’язково, проїдемося та відчуємо все «задоволення» такого пересування на собі.
Також розповідайте нам про наболіле на тему «Громадський транспорт» у коментарях під статтями проекту на сайті та на сторінках «Вконтакті» і «Facebook». Найактуальніші проблеми стануть темами наступних випусків проекту та будуть озвучені на зустрічі з директором ХКП «Електротранс» Паламарчуком Віктором Анатолійовичем, яка відбудеться наприкінці місяця.