Найбільш проблемним маршрутом у Хмельницькому виявився напрямок з мікрорайону Дубово до Озерної. Саме ним, ми і вирішили проїхатися у рамках проекту "Громадський транспорт", щоб підтвердити або ж спростувати багаточисленні скарги.
Щодо цього маршруту надходило найбільше скарг від хмельничан. Мешканці Дубово бідкаються, що інколи майже неможливо добратися на роботу, завезти дітей в садочок або до школи. Незадоволення містян адресувалося маршруту №30, адже він чи не єдиний, що з’єднує мікрорайон з центром та багатьма іншими районами міста, тому користується найбільшою популярністю. Проблеми тут дійсно існують, як доказ — результати опитування на нашому сайті.
Беззаперечну «перемогу» в голосуванні отримав саме цей маршрут. Як ми і обіцяли, журналіст 0382.ua перевірив на собі всю «зручність» такого пересування.
Розпочалася поїздка із зупинки «Філармонія». Звідси ми планували добратися на кінцеву — «Щедріна». Тут і розпочалися не зовсім зрозумілі пригоди. Одразу ж зауважимо, що маршрутки №30 повинні їздити з інтервалом 8-10 хвилин. Нам, разом із багатьма пасажирами, довелося прочекати на холоді близько 25 хвилин, після чого, нарешті з’явилася довгоочікувана тридцятка.
Окрім того, що наш транспорт серйозно спізнився, всередині знаходилося настільки багато людей, що пролізти туди було надзвичайно важко. Загалом, ситуація дещо схожа на ту, яка була у третьому тролейбусі. Але особливість цієї маршрутки не лише в кількості пасажирів, а також у її специфічному, незадоволеному водієві. Мало того, що він спізнився більш ніж на 20 хвилин, так ще й на кожній зупинці говорив до пасажирів на підвищених тонах, щось на кшталт: «Куди ви лізете. Вилазьте. Не бачите, що двері у вас вдаряються і закритися не можуть». А на одній із зупинок, горе-водій взагалі рушив з відкритими дверима та ще й з пасажиром, який намагався пробратися в маршрутку. Коли люди почали обурюватися, той знову звинуватив у всьому пасажирів.
Ну і як же не згадати про стан маршрутки. По-перше, така кількість пасажирів у транспорті — це вже небезпечно, адже на будь-які зупинці хтось може випасти через двері, а водій не помітити та рушити. Щодо самих дверей, то через щілини в них пробирається не те що морозець, а дує добрячий вітер.
Очікуючи наступну маршрутку на кінцевій зупинці підтвердилася здогадка, що вони їздять по якомусь власному, нікому не оголошеному графіку, тому що наступний автобус приїхав вже через 4 хвилини після попереднього. Як вияснилося потім, у водіїв є своя напрацьована схема графіку руху — вони передають по телефону один одному інформацію про кількість пасажирів на зупинках. А виїжджають на маршрут лише тоді, коли охочих назбиралося стільки, що аж двері не закриваються. Тому частенько буває, що мешканцям Дубово на маршрутку доводиться очікувати 30-40 хвилин.
Свої враження від такого екстримального методу пересування нам розповіла хмельничанка Мирослава, якій ледь не щодня доводиться їздити тридцятим маршрутом.
«Якщо говорити про тридцятий маршрут, то він є універсальним і в цьому, на мою думку, його проблема. Звичайно, стан транспорту залишає бажати кращого, але це не єдина проблема. Одна з найголовніших — графік руху. Маршрутки їздять не по графіку, набагато рідше ніж повинні. Так як у тридцятого рейсу немає конкурентів і лише він такий універсальний на Дубово, водії знають, що пасажири будуть чекати саме на них, тому часто очікують поки на зупинках назбирається достатньо людей. Я одного разу навіть чула, як один з водіїв телефонував комусь та казав, що виїжджати з кінцевої зупинки поки не варто, бо мало людей. Хоча тоді маршрутка була переповнена. Не знаю чи є якась система чи немає, але люди часто бідкаються саме на графік руху. Я також цю проблему відчула на собі», — говорить Мирослава.
Проїхавшись цим маршрутом ми переконалися, що проблема, однозначно, існує і її потрібно якось вирішувати. Питання щодо тридцятого маршруту ми адресуємо Віктору Анатолійовичу Паламарчуку на зустрічі, яка відбудеться вже зовсім скоро. Також розповідайте нам про свої проблеми, що стосуюються теми «Громадський транспорт» у коментарях під статтями проекту на сайті та на сторінках «Вконтакті» і «Facebook». Найактуальніші ми озвучимо директору ХКП «Електротранс». Відповіді на них Ви зможете побачити вже у наступному випуску проекту.