Довести, що ви отруїлися в якомусь закладі складно, але можливо. І ми знаємо як

Відвідуючи кафе або ресторан, залишаючи в закладі певну суму грошей, ми сподіваємось на те, що паралельно зі смачною їжею ми отримаємо гарантії безпеки.

Однак, новини про те, що українці отруїлись неякісними продуктами з’являються ледь не кожного тижня. Пройшовши курс лікування, горе-відвідувачі, як правило, перестають відвідувати заклад.

Переглядайте альтернативні шляхи дій в разі отруєння в кафе.

Як мені відмовитися від підозрілої страви?

Страва, яку приніс офіціант, викликає у вас сумніви та здається не свіжою? Ви можете відмовитись від неї, і навіть не зважайте, що це буде незручно. Звісно, персонал може нагородити вас недобрими поглядами, але це не так неприємно, як госпіталізація.

Відвідувачі закладу мають право ознайомитись з документами, що підтверджують якість продуктів. Для цього попросіть принести вам накладну від постачальника з датою постачання.

Як відзначають юристи, споживачі мають повне право отримати документи, які підтверджують якість продукції. Якщо заклад приховує цю інформацію – вони порушують закон.

Якщо вам відповідають, що дата постачі та постачальники продуктів – це комерційна таємниця, яку вони не можуть розголошувати, посилайтеся на Закон «Про захист прав споживачів»Продавець (виконавець, виробник) зобов’язаний надати вам ці документи.

Однак, це не допоможе вам впевнитись у тому, що у вашій страві саме свіжі продукти, а не приміром, із минулого постачання.

У випадку, коли працівники ресторану відмовляються замінити вам несвіжу страву або не включати її до розрахунку, попросіть книгу скарг і пропозицій.

Довести, що я отруївся в якомусь закладі складно, але можливо?

Запам’ятайте, саме чек, який необхідно забирати у закладі, стане доказом, що їжа в цьому закладі могла стати причиною вашого отруєння.

Якщо ви помітили симптоми отруєння, після відвідування закладу громадського харчування, невідкладно зверніться до лікаря для засвідчення даного факту.

Ресторан, який дбає про свою репутацію, може запропонувати відшкодувати вам вартість лікування.

Що може бути додатковим доказом моєї правоти?

Доказами вашої правоти також можуть стати:

чек

відео з камер спостереження в закладі

свідки які зможуть довести, що ви їли в цьому закладі

висновок лікаря, в якому зафіксовано факт отруєння і те, що могло спричинити його

рахунки з аптек і медичних закладів, до яких ви зверталися через свою хворобу

А якщо керівництво закладу не знає про те, що сталося?

У цьому випадку рекомендуємо написати заяву на ім’я директора або власника, в якій ви повинні повідомити всі деталі ваших розмов із співробітниками закладу.

Якщо ніхто назустріч не іде, звертайтеся до правоохоронців та відстоюйте свої права в суді.

Куди звертатися, крім суду?

Окрім суду, на недобросовісні заклади громадського харчування можна поскаржитися в Держпродспоживслужбу, яка зобов'язання проводити санітарно-епідеміологічні розслідування для виявлення причин та умов, що призводять до виникнення і поширення інфекційних хвороб, зокрема й через харчові продукти, групові та індивідуальні.

У цій ситуації також дуже важливо не викинути чек, який залишився після відвідування закладу. Напишіть звернення у відділ безпечності харчових продуктів в Управлінні Держпродспоживслужби за адресою: вул. Шевченка, 53, прикріпіть до нього чек. До заяви можна також додати виписку з медичного закладу і висновок від лікарів. Звернутися з питаннями ви можете за телефоном (0382) 65-75-04 або food.safety@consumerhm.gov.ua

Новини компаній
15:00, 25 вересня