5 найпоширеніших видів шахрайства в мережі

В час розвитку інформаційних технологій більшість людей здійснюють через інтернет масу дій: поповнення рахунків інтернету і мобільного телефону, купівлю речей через онлайн-магазини, оплату комунальних рахунків, а також роботу у всесвітній павутині. Але з активністю грошових операцій в мережі почастішали випадки шахрайств в Інтернеті. Щоб не стати жертвою вчинення шахрайських дій, уважно прочитайте подану нижче інформацію! Тут наведено ряд випадків, під час яких люди стають жертвами шахраїв.

1. Лотерея.

Вам прийшло повідомлення, що ви — щасливчик, який виграв приз, і щоб його отримати, вам треба спочатку відправити безкоштовне смс на вказаний короткий номер. Після цього з рахунку Вашого телефону знімається велика сума. Заздалегідь перевірте вартість відправлення повідомлення, шляхом введення в пошуковик відповідного запиту.

2. Вакансії.

Вас зацікавила певна вакансія, зазначена на сайті. Ви відправляєте резюме. У відповідь приходить повідомлення, що обов’язково потрібно зв’язатися з вами у телефонному режимі, і внизу повідомлення наданий номер. Якщо у вказаному номері оператор мобільного зв’язку не знайомий, краще ввести в пошукову систему запит про вартість дзвінків на такі номери. Зазвичай це дуже дорогі дзвінки.

3. Сайти знайомств.

У всесвітній павутині ви познайомилися з цікавою людиною, і в процесі спілкування він/вона просить переслати гроші, щоб оплатити телефон, поповнити інтернет або приїхати до Вас. Після цього, швидше за все, ніхто не приїде і не подзвонить.

4. Дзвінок працівника банку.

До вас телефонує невідома особа зі стаціонарного чи мобільного телефону, який не вказаний на банківській карті, офіційному сайті або не належить Вашому банку та представившись працівником вашого банку цікавиться інформацією відносно Вас, Ваших родичів, прив’язаності номеру до банківської карти, терміну дії банківської карти, CVV2 –код з метою ідентифікації, збільшення кредитного ліміту чи переказу грошових коштів на ваш рахунок.

Запам`ятайте, в поточній практиці співробітник банку ніколи не дзвонить клієнтові сам для проведення його ідентифікації. Сама процедура ідентифікації проводиться тільки при особистому дзвінку клієнта в Call -центр банку. При цьому у клієнта запитують ПІБ, кодове слово, дату і місце народження та іншу особисту інформацію, яку він вказав у анкеті при підписанні договору на обслуговування в даному банку. Для переказу грошей на карту на вашу користь в більшості банків України досить знати тільки ПІБ та номер картки. Ні термін дії, ні CVV2 -код, ні одноразові паролі, які несподівано приходять вам на телефон, нікому повідомляти не можна. Це прямий шлях до втрати коштів на карті.

5. Здійснення обміну валюти.

Ви прийшли до каси обміну валют в банк чи будь яке інше місце для здійснення необхідної операції. Будучи там до Вас підходить невідома особа та пропонує здійснити операцію обміну по курсу, який вищий за курс, який пропонує обмінник. Під час проведення операції з обміну та перерахунку грошових коштів ви виявляєте нестачу та передаєте грошові кошти невідомій особі для перевірки наявності необхідної суми та додачі решти грошових коштів. Під час перерахунку невідомою особою грошей вас можуть відволікти в результаті чого отримавши кошти назад невідома особа додає нестачу, однак отримавши кошти необхідна сума буде відсутня й можуть бути підкинуті фальшиві кошти або кошти меншого номіналу. Якщо до вас підходить така особа просимо повідомити правоохоронні органи та по можливості за допомогою засобів фото – і кінозйомки, відеозапису зафіксувати обличчя такої особи. Обмін валют здійснюйте виключно в місцях, які мають дозвіл на проведення таких операцій.

Ознаки шахрайства при продажі товару через мережу Інтернет:

  • Відсутні телефон та адреса продавця, а контакт пропонує підтримувати зв’язок тільки електронними засобами зв`язку: особисте листування, email, миттєві повідомлення.
  • Ім`я продавця явно вигадане або відсутнє.
  • Оголошення складено недбало, присутні граматичні помилки (не опечатка), транслітерація, відсутні фотографії товару або ж вони не реальні.
  • Ціна товару занадто низька порівняно з аналогічними пропозиціями інших продавців. Окремим випадком може бути ситуація зі смартфонами, одягом, взуттям, косметикою, в якій вам товар таки пришлють, але він виявиться дешевою китайською копією вибраної брендової моделі.
  • Продавець готовий вислати наложеним платежом, але вимагає невелику передоплату в якості страховки для компенсації своїх витрат на пересилання і гарантії того, що ви заберете товар при його доставці у ваше місто. Зазвичай називають суму 50-200 грн при продажі дорогих товарів: телефони, ноутбуки, планшети, дитячі коляски і т.д.
  • Продавець пропонує вам копії своїх документів (паспорт, водійські права, читацький, студентський, ІПН) в якості підтвердження його особи. Насправді, такі копії, швидше за все, підроблені в графічному редакторі і нічого не гарантують.
  • Оплата за товар приймається тільки на рахунок в анонімній електронній системі платежів ( LiqPay, Webmoney, Яндекс гроші та інші).
  • Оплата приймається на карту, видану на прізвище, яке не збігається з ПІБ продавця.
  • Покупець не цікавиться станом товару, а відразу запитує карту Приватбанку, на яку можна перекласти гроші. Далі звичайно йде спроба зняти гроші за допомогою послуги даного банку "Екстрені гроші". Деталі, які можна і які не можна повідомляти покупцеві, дивіться в наступному пункті.
  • Покупець пропонує не купити, а помінятися на його товар, використовуючи послугу обміну, яку, наприклад, надає «Нова пошта».
  • Покупець після отримання завідомо робочого товару хоче його повернути, користуючись вашою порядністю. Звичайно, випадки поломки при пересиланні бувають, але відповідальність у такому разі несе кур`єрська служба доставки, якщо ви належним чином упакували товар і попросили вказати спеціальний знак - наклейку "крихке".

Будьте обережні і бережіть свої гроші!