У Хмельницькому з 16 лютого проходила міжнародна фотографічна резиденція, яку організувала арт-галерея Maslo.
Під час резиденції троє відомих фотографів – Валерій Мілосердов (Україна), Маріуш Форецкі (Польща) та Олексій Шинкаренко (Білорусь) створювали нові роботи, у яких намагались зобразити різні грані життя у Хмельницькому.
Проект має на меті познайомити мешканців Хмельницького з сучасною документальною фотографією через унікальний колективний портрет міста.
Результати резиденції безкоштовно можна побачити під час підсумкової виставки, що відкриється 1-го березня в галереї Maslo.
Інформація про учасників:
Валерій Мілосердов (Україна)
Працював фотокореспондентом у виданнях ««Киевские ведомости», «Дзеркало тижня», фоторедактором – «День», «Коммерсантъ-Україна», «Сегодня». Наразі – фотограф у фонді культурних ініціатив «Ізоляція». Його серія документальних фотографій «Покинуті люди» про життя шахтарів Донбасу отримала спеціальну премію журі фестивалю візуальних мистецтв Images (1995, Веве, Швейцарія).
Маріуш Форецкі (Польща)
Фотограф-документаліст. Фіксує зміни у Польщі після 1989 року. Видавець журналу про документальну фотографію «5 klatek». Відомий репортажами з останнього дня захисту Будинку уряду в Чечні (1995), землетрусу у Вірменії (1988), президентських виборів у Білорусі (2001), чисельними фоторепортажами про життя Польщі.
Олексій Шинкаренко (Білорусь)
Народився і живе в Мінську, Білорусь. Фотограф, куратор, дослідник. Засновник і керівник «Центру фотографії» і Школи фотографії, лабораторії «Coloroom». Куратор Національного павільйону Білорусі на Венеційській бієнале 2015 року.
Куратор виставки Олександр Михед стверджує:
«Міжнародна фотографічна резиденція Maslo – це спроба створити колективний портрет міста Хмельницького. Це запрошення чужинців у рідний простір, намагання бути відкритими. Це – спроба не знайти відповіді, а поставити запитання. Це прагнення вилаштувати строкату мозаїку крізь оптику сучасної фотографії. І коли фотографи вдивляються в місто, містяни вдивляються в фотографію, знайомляться з тим, якою вона є».
Три майстри з трьох країн. Три пласти життя міста. Непевний туман майбуття, час теперішній і минувшина.
Валерій Мілосердов (Україна) створив фотографічне дослідження «Засоби зв’язку» про місцевих волонтерів і, ширше – про формування нових соціальних зв’язків в українському суспільстві. Маріуш Форецкі (Польща) здійснив цілу одіссею Хмельницьким, досліджуючи коліщатка міського механізму. Олексій Шинкаренко (Білорусь) занурився в історію міста, створив новий контекст фотографій 1950–1980-х років, а з ними і новий контекст для розуміння сучасності.