Без води життя уявити складно. Практично кожна людина щодня користується послугами з водопостачання та водовідведення. Їх надає МКП “Хмельницькводоканал”.
Слід розуміти, що над питанням підготовки і якісного надання послуг споживачам у МКП “Хмельницькводоканал” працює більше семи сотень фахівців, задіяно безліч різного обладнання і устаткування, автомобільної та спецтехніки, використовується величезна кількість енергоносіїв, серед них особливе місце займає електроенергія. Уся ця техніка потребує своєчасного обслуговування, заміни, цілодобової підтримки в робочому стані, на що іде багато коштів. Основним і єдиним джерелом їх надходження є своєчасна і повна оплата споживачами вартості спожитих послуг.
Адміністрація МКП “Хмельницькводоканал” щиро вдячна усім споживачам, які щомісяця проводять оплату послуг, що дозволяє стабільно працювати і дуже занепокоєна зростанням рівня заборгованості населення.
На жаль, не всі громадяни міста справно сплачують за спожиті послуги. З початку цього року рівень оплати невпинно знижується. Якщо у січні він становив 108,4 % за водопостачання та 104,3 % за водовідведення, то вже у червні він склав 77,5 % та 80,6 % відповідно.
Це вплинуло на загальну заборгованість населення перед МКП “Хмельницькводоканал”. Станом на 01 серпня поточного року підприємство “недорахувалося” 28,7 мільйонів гривень. І ця сума продовжує зростати. Подібна ситуація характерна не лише для Хмельницького, а й для інших міст України. Це може вплинути на:
своєчасну оплату за спожиту електроенергію. Від неї залежить робота усіх об'єктів водоканалу — каналізаційних та водопровідних насосних станцій, трансформаторних підстанцій, обладнання, яке працює від електроенергії і без якого неможливе водопостачання та водовідведення взагалі; фінансування об'єктів капітального будівництва, ремонту та реконструкції мереж водопостачання та водовідведення. Щороку підприємство виконує значний обсяг робіт. За відсутності необхідних коштів неможливо в потрібний момент навіть ліквідувати аварійну ситуацію на мережах, замінити запірну арматуру, побудувати новий водопровід, прокласти нову мережу каналізації тощо. Не кажучи уже й про більш масштабні роботи та проекти чи виконання в повному обсязі інвестиційної програми; закупівлю автотранспортної та спеціальної техніки й обладнання. Це впливає на оперативність і якість виконання ремонтних та інших робіт.
Найголовніше — заборгованість тягне за собою негативні наслідки і для самих споживачів. Верховною Радою України прийнято новий Закон України “Про житлово-комунальні послуги”, який набрав чинності з 01.05.2019 р. Згідно із законом, боржникам нараховуватиметься пеня, а злісних боржників закон дозволяє відключати від систем комунального водопостачання і водовідведення. При повторному підключенні споживач має не лише повністю погасити борг, а й оплатити вартість повторного підключення. Якщо немає змоги відразу оплатити заборгованість, треба укласти договір на реструктуризацію боргу.
Що робити, аби цього не трапилося?
Вчасно розраховуватися за спожиті послуги; щомісяця передавати показники квартирних та (за наявності) загальнобудинкових лічильників; якщо ж лічильника немає, встановіть його. Так ви платитимете лише за фактично спожиті послуги.
Раціональне користування системами водопостачання та водовідведення — найдієвіший крок до економії власних коштів. Надання переваги приймати душ замість ванни, утримувати справною сантехніку, прання лише за повного завантаження пральної машини, закривання крану під час чистки зубів та гоління... Всі ці та інші прості поради допоможуть Вам не лише зберегти довкілля, а й уникнути зайвих витрат і, відповідно, нарахувань за спожиті послуги.