Минулоріч на лінію «102» від жителів Хмельниччини надійшло понад 285 тисяч дзвінків

Із них 183 тисячі — це повідомлення про злочини, адміністративні правопорушення та інші події, які потребували безпосередньої реакції поліцейських.

Решта — дзвінки інформаційного та довідкового характеру. 

Знаково, що кількість звернень громадян, які стосуються кримінальних правопорушень, у 2019-му зменшилась на 24% у порівнянні з попереднім роком (21 504 (2018 р) — 16 340 (2019 р)). Натомість майже на 4% збільшилась кількість повідомлень некримінального характеру (із 160 до 166 тисяч). Левову частку тут складають повідомлення про різного роду адміністративні правопорушення — розпивання спиртного, паління в громадських місцях, порушення ПДР, дрібне хуліганство тощо. І це дуже добре, що люди не залишаються байдужими. Адже не секрет, що доволі часто непомічене і вчасно не ліквідоване адміністративне правопорушення може перерости у кримінал: не зупинили чи не повідомили про п’яного за кермом — вчинив ДТП з потерпілими, не повідомили про сімейного дебошира — скалічив рідних чи близьких. І таких прикладів чимало. Тому ми закликаємо громадян, які стали свідками тих чи інших правопорушень, невідкладно телефонувати на лінію «102».

Проте загальна кількість дзвінків, опрацьованих операторами лінії «102» — значно більша. Так, у 2019 році по Хмельницькій області вона становила понад 285 тисяч. Сюди входять і дзвінки, які на пряму не стосуються роботи правоохоронців. До прикладу, додзвонювачі запитують телефони тих чи інших служб, графік їхньої роботи, просять пояснити законодавчі нюанси. Часом люди старшого віку просять викликати їм «швидку» чи газову службу. Бувало, що й просто запитують, котра година. Та, незважаючи на зміст повідомлення, кожен додзвонювач отримує необхідну допомогу та підтримку.

— Щодоби на лінію «102» надходить близько 800 дзвінків, — розповідає Андрій Ваврашко, начальник відділу служби «102» ГУНП в Хмельницькій області. — Кожен оператор приймає за зміну більше 100 дзвінків і передає інформацію диспетчеру, який уже направляє наряди поліції на місця. Усі розмови фіксуються. Тому в разі надходження якихось скарг від громадян усе можна легко перевірити. Загалом я дуже вдячний кожному з наших працівників — адже це цілодобова робота з людьми. А телефонують до нас зазвичай, як ви розумієте, не в дуже гарному гуморі. Проте до кожного громадянина наші хлопці та дівчата знаходять особливий підхід.

Сектор комунікації поліції Хмельницької області