Останнім часом у телекомунікаційному просторі міста Хмельницького увагу і підвищений інтерес до себе викликає ТРК «Еверест». І, на наш погляд, не лише завдяки великій кількості рекламної продукції, що пов'язана з роботою компанії, чи офісу в одній із найкращих споруд міста, що створює відчуття такого собі виклику вже існуючому телекомунікаційному простору. Перш за все щирий інтерес викликаний тим, що за останній рік все більше хмельничан, особливо молоді, обирають ЕВЕРЕСТ™. Саме тому ми вирішили поспілкуватися і поставити кілька актуальних запитань президенту компанії Спектору Миколі Леонідовичу.
Миколо Леонідовичу, чим відрізняються послуги, які надає ваша компанія, від послуг інших провайдерів? І з чим пов'язане таке стрімке зростання кількості ваших абонентів?
Якщо ви маєте на увазі перелік послуг, які пропонуються, то не відрізняємося майже нічим. ЕВЕРЕСТ™ надає послуги домашнього Інтернету і кабельного телебачення у цифровому та аналоговому форматах. Щодо якості послуг, то, на мій погляд, навіть не зовсім коректно порівнювати ЕВЕРЕСТ™ з іншими провайдерами.
Різко ви, навіть якось нескромно?
То й наша розмова не про скромність, а про реальну ситуацію на телекомунікаційному ринку міста. А вона така, що найближчими роками основним показником якості, його стандартом, будуть сучасні оптоволоконні мережі з проектною документацією, використання передового високотехнологічного обладнання і надання такого необхідного клієнтам сервісу.
А тепер зазирніть у під'їзди будинків, подивіться на технічні поверхи або дахи і ви зрозумієте, про що я говорю, і яка жалюгідна ситуація… Не хочу вас переобтяжувати технічною інформацією, адже тоді це взагалі нікому не буде цікаво. Скажу лише одне: у Хмельницькому мереж, спроектованих з нуля (із затвердженим по кожному будинку проектом) і побудованих із використанням найсучасніших технологій та обладнання останнього покоління від світових виробників, крім ЕВЕРЕСТ™, я не помітив. Тому, очевидно, нас відрізняє підхід до роботи. Завдяки цьому підходу наші абоненти мають можливість отримувати доступ до мережі Інтернет і найкращого у країні, на мій погляд, пакета кабельного телебачення, дізнатися, що таке 24-годинний сервіс і відчути турботу про себе.
Так, ми знаємо, що ваші ремонтні служби у разі потреби приїздять на виклики навіть вночі, а спеціалісти кол-центрів телефонують клієнтам, щоб поцікавитися, чи немає нарікань на якість послуг чи сервіс. І робиться це постійно. У зв'язку з цим питання: наскільки економічно доцільно будувати таку прогресивну мережу, створювати навколо неї потужну інфраструктуру, надавати акції новим клієнтам, щомісяця розігрувати призи і робити багато чого іншого?.. І все це у місті, де абонплата за послуги чи не найнижча в країні?
Економічну доцільність, вважаю, має лише те, що виконується по-справжньому якісно, формуючи фундамент на майбутнє. Тільки так послуги будуть затребувані і можна буде перемагати в конкурентній боротьбі, звичайно, якщо вона існує. А йти шляхом загравання з людьми, пропонуючи фактично негласну змову «я тобі — погану послугу і дуже низьку ціну, а ти мені не морочиш голову щодо якості послуг і кабелів, що звисають по всіх під'їздах, наче після бомбардування»,— це дорога в нікуди.
Сумно. Навряд чи ви захочете назвати винуватця такої ситуації?
Вважаю, ставити питання таким чином деконструктивно. Хоча, очевидно, що сформувалася така ціна саме у той період, коли компанія Воля, скупивши у Хмельницькому ряд дрібних провайдерів, пішла не шляхом розвитку, а бездарним шляхом зменшення витрат на утримання старих, побудованих задовго до їхньої появи у місті, комунікацій, і утримання абонентської бази виключно за рахунок зниження цін (так званих знижок), таким чином залучаючи у цю гру більш вразливих місцевих провайдерів.
Тому, як завжди, важливіше питання, не хто винен, а що робити?
І що робити?
Те, що ми і робимо. Продовжуємо будувати у місті такі необхідні сучасні оптоволоконні мережі, встановлюємо передове обладнання світових брендів, надаємо доступ до великої кількості цікавих телеканалів, створюємо креативну бонусну програму, надаємо якісні сервісні послуги, робимо все для того, щоб люди розуміли, що їх не обманюють, а цінують і поважають. А вони у свою чергу навчаться цінувати те, що ми робимо для них.
Дуже вражає, чесно! Але така програма дій вимагає величезних капіталовкладень, сил і серйозних постійних витрат на утримання бізнесу. І проста арифметика свідчить, що при такому підході ціни на послуги можуть і вирости.
Не потрібно бути ясновидцем, щоб передбачити зростання цін на послуги телебачення та Інтернету у всій країні. Адже ми всі залежні від глобальної економічної ситуації. І з огляду на той факт, що ціни ростуть практично на всі послуги і групи товарів споживчого кошика, починаючи від комунальних платежів, продуктів харчування, ліків до послуг мобільного зв'язку та курсу долара, до якого ми прив'язані (за рік курс виріс з 24,40 грн до 28,40 грн), то стає очевидним, що зміна ціни на послуги кабельного телебачення та Інтернету, роль яких у житті сучасного суспільства є однією з найбільш ключових, питання виключно часу.
Але заради справедливості хочеться зазначити, що зміна вартості в абсолютних величинах навряд чи відчутно позначиться на добробуті людей. Тим більше, що мінімальна зарплата в країні знову зросла з січня. А ось на якості послуг провайдерів, які чесно виконують свою роботу, безумовно, відобразиться, оскільки їхні витрати на розвиток бізнесу, операційну та господарську діяльність неухильно зростають.
Миколо Леонідовичу, які плани на 2021 рік?
У першій половині року плануємо добудувати нашу мережу в районах Південно-Західний, Дубово, Раково і надати їх мешканцям доступ до наших послуг. Збільшити кількість каналів телебачення, включивши у пакет високорейтинговий фільмовий контент. Найближчим часом почне працювати бонусна програма. Ось такі плани на цей рік.