Профілактична дезінфекція і промивка міських водопровідних мереж здійснюється двічі на рік (навесні у травні та восени у вересні) на підставі плану, який погоджується з міськвиконкомом і санітарною службою міста з метою дотримання санітарно-епідеміологічного благополуччя хмельничан.
Цьогоріч її проводитимуть на початку листопада. Попри це, у хмельничан виникають часті запитання щодо проведення промивки та якості води. У цьому матеріалі зібрані відповіді на найпоширеніші запитання споживачів.
Як проводиться промивка водопровідних мереж?
Процедура промивки водопровідних мереж здійснюється у кілька етапів:
– випуск води із водопровідних мереж міста;
– заповнення водопровідних мереж водою із підвищеною концетрацією гіпохлориту натрію;
– випуск води з дезінфікуючим розчином із водопровідних мереж і промивка мереж;
– здійснення постійного лабораторного контролю якості води;
– подача споживачам питної води.
Під час проведення процедури можуть бути перебої з водопостачанням, такі як понижений тиск чи тимчасова відсутність води. Це є нормальним, оскільки воду з розчиненим у ній гіпохлоритом натрію необхідно випустити з мереж.
Яка речовина використовується для дезінфекції мереж?
Для дезінфекції мереж використовується гіпохлорит натрію марки А. Ця сполука у допустимій концентрації є абсолютно безпечною для життя та здоров'я людини. Його використання регламентоване Інструкцією із застосування гіпохлориту натрію для знезараження води в системах централізованого питного водопостачання, затвердженою наказом Мінрегіонбуду №18 від 18.05.2007 р. та відповідає «Державним санітарним нормам та правилам «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною» (ДСанПіН 2.2.4-171-10), затверджених наказом Міністерства охорони здоровя України від 12 травня 2010 року № 400, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 01 липня 2010 року за № 452/17747».
Що робити, якщо після промивки з кранів тече неякісна вода?
Спершу необхідно відкрити крани та випустити незначну кількість води. Відкривання кранів необхідне для того, аби залишки гіпохлориту натрію разом із відкладеннями, що утворюються під час експлуатації всередині трубопроводів, не залишалися у трубах, а відтак, не створювала дискомфорту у подальшому споживанні питної води. Якщо випуск води не допомагає, необхідно зателефонувати до аварійно-диспетчерської служби МКП “Хмельницькводоканал” за номерами телефонів: 78-75-10 або 1567 та повідомити про проблему.
Чому на деяких вулицях міста у день промивки з'являються потоки води?
Після проведення загальноміської промивки водогонів та їх знезараження проводиться випуск води із підвищеним вмістом гіпохлориту натрію шляхом відкриття водорозбірних колонок та пожежних гідрантів на водопровідних магістралях. Характерним є те, що гіпохлорит натрію при контакті з повітрям втрачає свої активні властивості. Як правило, випущена вода потрапляє до зливової каналізації та по рельєфу місцевості далі до відкритих водойм, не спричиняючи шкідливої дії довкіллю через незначні концетрації залишкового хлору.