Відпочинок на Азовському морі: експерти розповіли, чи знизяться ціни на популярних курортах у 2022 році

Навала медуз, небувала кількість комарів, холодний червень і нападки з боку жовтих ЗМІ та блогерів, які спеціалізуються на хайпі, призвели до зниження привабливості багатьох азовських курортів минулого літа, зокрема, найпопулярніших – Кирилівки, Бердянська та Арабатської Стрілки. Все це, на думку експертів, позначиться на тенденціях наступного сезону на узбережжі та, можливо, призведе до зниження цін, повідомляє Інтерфакс-Україна.

Минулого літа для азовських курортів стало найбільш невдалим за останні 15 років і було відзначено різким зниженням попиту на відпочинок, викликаним низкою причин, головною серед яких стала навала медуз.

В основному на море поїхали лише ті, хто забронював готелі та бази відпочинку заздалегідь. Інші відпочивальники або ризикнули вирушити на відпочинок і були дуже розчаровані співвідношенням ціни та отриманих умов, або ж зовсім відмовилися від поїздки.

На думку експертів, такий перебіг подій дав зрозуміти, що у разі повторення ситуації з медузами за цінами минулого року співвітчизники швидше залишаться вдома або віддадуть перевагу іншим напрямкам.

Для тих, хто може собі дозволити альтернативний відпочинок, такими стануть зарубіжні курорти, що істотно подешевшали за часів пандемії коронавірусу і не поспішають піднімати ціни. А для менш забезпеченої частини населення альтернативою можуть стати не такі популярні азовські рекреації, які, при цьому, менше постраждали від медуз. Це, наприклад, Урзуф, Мелекіне та Білосарайська коса.

«Логічно припустити, що різниця в рівні падіння доходів тур-сектору дуже залежить і від конкретного регіону або навіть району курорту. Так, найімовірніше ті ж Мелекіне та Білосарайська коса через розташування на березі порівняно прісноводної Таганрозької затоки, в якій практично немає медуз, можуть отримати навіть суттєве зростання потоку відпочивальників. У той же час, навіть якщо брати саме Арабатську Стрілку, то тут теж є велика різниця в прогнозах падіння ринку в залежності від району коси і, відповідно, типового портрета споживача. Так, наприклад, згідно з очікуваннями Генгірка постраждає найбільше через орієнтацію насамперед на пляжний відпочинок з дітьми. При цьому Стрілкового проблема найімовірніше торкнеться найменше - місцевий турист найчастіше є шанувальником дикого чи напівдикого відпочинку або взагалі їде до Стрілкового заради гарячого джерела. Відповідно, така категорія туристів без особливих проблем передислокується з берега Азовського моря на Сиваш, де поки немає медуз», - розповідає Юлія Васильєва, редактор інтернет-видання arabat.com.ua.

Разом з цим самі готельєри поки не готові знижувати розцінки, стверджуючи, що в таких умовах їхня робота стане просто нерентабельною. І пояснюють вони це постійним зростанням податків, підвищенням мінімальних заробітних плат та подорожчанням усіх видаткових статей, а також коротким сезоном, який має фінансово покрити витрати за цілий рік.

Натомість багато хто розраховує залучити клієнта іншими способами: за допомогою басейнів, покращення сервісу, а також розвитку культурного, гастрономічного екскурсійного напрямку у відпочинку.

«Більшість власників готельного бізнесу на азовських курортах, яких нам вдалося опитати, нині не планують знижувати ціни або включати до торішньої ціни додаткові послуги чи сервіси, за винятком хіба басейнів. Свою позицію вони пояснюють суттєвим подорожчанням електроенергії та комунальних послуг, підвищенням податків на землю та нерухомість, зростанням мінімальної заробітної плати та пов'язаним з ним збільшенням податкових зобов'язань, а також запровадженням реєстраторів розрахункових операцій (РРО), які напевно потягнуть за собою адміністративні витрати та штрафи . У такій ситуації, кажуть готельєри, проблематично буде не лише знизити ціни, але навіть зберегти їх на рівні минулого сезону, не знижуючи при цьому сервіс та не урізаючи перелік та якість послуг, що надаються. Але це стосується переважно великих і затребуваних курортних об'єктів, яких криза торкнулася найменше. Тоді як міні-готелі та гостьові будинки воліють поки не думати про майбутнє, обмежуючись будівництвом басейнів», — коментує можливість зниження цін на відпочинок у 2022 році головний редактор профільного видання azov.zp.ua Юлія Ангеловська.

Експерти підкреслюють, що частина готельєрів все ще не усвідомила, що їхній заробіток залежить не так від цін, як від завантаженості номерного фонду. Тому зниження цін, ймовірно, не уникнути, але більшість готельєрів дійдуть такого висновку, коли курортний сезон вже буде в розпалі, а номерний фонд буде порожнім. Наприклад, представники служб бронювання вважають, що це станеться ближче до початку літа, і пропонують, що в середньому цінники опустяться на 20-30%, а десь і на 50%.

Одним словом, 2022 року зниження цін на відпочинок на Азовському морі, ймовірно, відбудеться, але не відразу. Але як це вплине на ринок, і чи не призведе до його остаточного колапсу – велике питання.