• Головна
  • ТОП 5 Фактів про автомобільну дорогу Тернопіль-Хмельницький
18:39, 3 лютого 2021 р.

ТОП 5 Фактів про автомобільну дорогу Тернопіль-Хмельницький

ТОП 5 Фактів про автомобільну дорогу Тернопіль-Хмельницький

Ми всі користуємось дорогами, але рідко дізнаємось про історію самих доріг. Дороги відігравали досить часто визначальну роль в становленні міст і сіл.

Андрій Майхер вирішив зібрати декілька цікавинок про дорогу від Тернополя до Хмельницького, яка маркується сьогодні як М12, Е50.
Факт 1 Дорога в Європу.
Дорога в напрямку на захід прямує у Волочиськ де з 1795 року проліг кордон між Австро-Угорщиною і Російською імперією. Кордон проіснував до 1939 року, коли СРСР анексував землі Польщі. В результаті державний кордон став лиш кордоном областей, який є на сьогодні.
Факт 2 Найвища дорога Хмельницької області
Не раз доводилось чути, що дорога до Волочиська дуже вже сильно петляє і має забагато поворотів. Але чомусь мало хто замислювався, чому ця дорога так петляє. Все пов'язано з тим, що вона пролягла вершиною Верхньобузької височини. Починаючи з смт.Війтівці дорога набирає висоту у 350 метрів, а на відрізку Бокиївка - Хоминці перетинає висоту у 360 метрів декілька разів. А взагалі на цьому відрізку дорога рідко спускається нижче 340 метрів. Дорога спускається до рівня 310 -300 метрів лише у місті Хмельницький.
Факт 3 Дорога з найвищим перевалом
Виявляється, дорога в Тернопільській області має ще цікавіший факт, пов'язаний з перетином Товтрової гряди. У Тернопільській області є умовно дві ділянки, де дорога підноситься на висоту у 400 метрів. Перший поблизу Збаража на відрізку Івашківці - Ліски. А інший це - на Чумацькому Таборі між селами Кам'янки - Романове село. Раніше дана місцина називалась Біла Корчма, і висота даного перевалу рівно 400 метрів. А поблизу Збаража поруч з дорогою є одна з найвищих вершин Тернопільської області з висотою у 433 м з назвою Чорний Ліс.
Факт 4 Дорога Гітлера
У роки WWII Адольф Гітлер неодноразово їздив у свою ставку Вервольф поблизу Вінниці. 15 травня 1942 року А.Гітлер і його наближені розташувалися в готелі «Дойчлянд» в Тернополі – так нацисти перейменували довоєнний готель «Полонія», що діяв від грудня 1930 року. А згодом продовжили рух сучасною дорогою М12 Е50 в сторону Волочиська.
Факт 5 Дорога, яку ремонтували під багнетами
У WWII дорога відігравала надстратегічне значення для Вермахту. Тому було швидко організовано ремонт дороги військовополоненими, євреями і місцевим населенням. Основний рух і логістика пролягала по цьому відрізку дороги. У товтрах працювали євреї з гетто, а саме у кар'єрі Галущинці видобували щебінь. З липня до осені вся дорога була повністю відремонтована. А вже через рік було розстріляне єврейське населення з гетто. Дорога використовувалась протягом всього періоду окупації.
І на останок цікавинка є пов'язана з залізницею. У 1870 році у Волочиську була вперше з'єднана залізничним сполученням Велика Україна і Західна Україна. Залізниця досі є однією з найважливіших стратегічних сполучень для України.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#дорога #тернополь #м12 #хмельниччина
0,0
Оцініть першим
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Оголошення
live comments feed...